FAQ Vinea App

De Vinea App

  • kan je downloaden op je mobiele telefoon en/of tablet
  • wordt gebruikt om foto’s te delen die gemaakt zijn tijdens de vakantie van jouw kind
  • wordt gebruikt om korte, algemene updates te geven over de vakantie

Waarom niet (meer) op Facebook, Instagram e.d.? Dit heeft alles te maken met de AVG-wet is. We mogen dit simpelweg gewoon niet meer.


In de Vinea App deelt de reisleiding tijdens het vakantiekamp van jouw kind updates en foto’s van de vakantie.

In de mijnvinea omgeving vind je belangrijke documenten over geboekte vakantie zoals de factuur en de reisgegevens, inclusief paklijst, routebeschrijving en zakgeldsuggesties. Acht dagen voor vertrek vind je in mijnvinea ook een brief met laatste gegevens. Hierin vind je eventuele wijzigingen, de vertrektijden van de bus, en de deelnemerslijst.


Tijdens de vakantie wordt door de reisleiding van iedereen die mee is foto's gemaakt. Omdat het zo leuk is om te delen met het thuisfront, probeert de reisleiding een aantal keer per week foto's te uploaden en korte, algemene updates te plaatsen. De app wordt alléén gebruikt door de reisleiding, niet door de kinderen.

 

De foto’s die worden gedeeld in de Vinea App zijn de foto’s van alle deelnemers die dezelfde vakantie hebben geboekt als jouw kind(eren). De reisleiding maakt van iedereen foto’s. Bij een grote groep deelnemers kan het gebeuren dat jouw kind(eren) slechts op enkele foto’s staat.


De Vinea App is pas bruikbaar als je de inloggegevens hebt ontvangen. Deze ontvang je per e-mail ongeveer 2 weken vóór vertrek.

Check ook altijd je spambox! Kan je ook hier de e-mail niet vinden? Neem dan contact op met het Vinea kantoor.

Download de Vinea App en log in met de inloggegevens. De gebruikersnaam is het e-mailadres waarmee je de boeking hebt bevestigd. 

Na 72 uur verloopt de link. In de mail met inloggegevens staat de mogelijkheid om jouw account na 72 uur weer te heractiveren.


Als je je wachtwoord bent vergeten dan kan je hier je wachtwoord aanpassen. Je kan alleen inloggen met het e-mailadres waarmee je de boeking hebt bevestigd. Lukt het daarna nog steeds niet om in te loggen op de Vinea App? Neem dan contact op met het Vinea kantoor.


Je kan de Vinea App rechtstreeks downloaden in de App Store of in Google Play store. Vervolgens kan je hier een nieuw wachtwoord aanvragen.


Voordat je je account verwijdert krijg je een melding of je dat zeker wilt. In verband met de AVG wetgeving zijn wij namelijk niet meer in staat verwijderde accounts te herstellen. Dat wil zeggen dat alle gegevens, foto's en updates van je kind(eren) daarna niet meer beschikbaar zijn.


Nadat je bent ingelogd in de Vinea App zie je jouw kind die op een Vinea Vakantie gaat of is geweest. Klik op een kindprofiel om gebruik te maken van alle Vinea App functies.

Dagboek: Hierin plaatst de reisleiding een kort en algemeen verslag van de vakantie. Wij vragen de reisleiding minimaal 1 vakantieverslag per vakantie te plaatsen.

Berichten: Hierin kan je zelf een kort bericht aan de reisleiding sturen. En de reisleiding kan hierin antwoord geven op eventuele vragen. Houd er rekening mee dat de reisleiding overdag bezig is met de activiteiten en jouw vraag vaak pas in de avonduren kan beantwoorden. In geval van nood kan je ook contact opnemen met het Vinea kantoor.

Fotoalbum: Hierin verschijnen foto’s van de vakantie.

Nieuws: Dit gebruikt het Vinea kantoor alleen voor belangrijke informatie tijdens de vakantie van jouw kind indien dit noodzakelijk is. Bijvoorbeeld over maatregelen die wij nemen tijdens een hittegolf of als de bus vertraging heeft.

Documenten: Hierin staat nog geen informatie.

Werken bepaalde functies niet in de Vinea App? Neem dan contact op met het Vinea kantoor.


Omdat het zo leuk is om te delen met het thuisfront, probeert de reisleiding een aantal keer per week foto's te uploaden en korte, algemene updates te plaatsen. Echter...dit lukt helaas nog niet altijd. Daardoor kan het voorkomen dat de vakantie (bijna) voorbij is maar dat je nog geen enkele update en/of foto hebt ontvangen. Dit kan liggen aan de locatie, vooral in het buitenland, waar de WiFi verbinding niet optimaal is. Maar in de meeste gevallen is de reisleiding vooral bezig met het programma en om de kinderen een onvergetelijke vakantie te bezorgen. Dan kan het dagelijks updates versturen er weleens bij inschieten. Mocht je wel foto's ontvangen maar staat jouw kind slechts enkele keren op de foto, dan komt dit door de grootte van de groep.


Nee, de foto’s worden niet gebruikt voor publiciteitsdoeleinden als u daar geen toestemming voor heeft gegeven.

Er komen op onze locaties wel professionele fotografen en videografen langs. Voor het maken van deze foto’s en video’s vragen wij tijdens de boeking altijd toestemming. Vaak echter vinden deelnemers het zelf heel leuk om gefotografeerd en/of gefilmd te worden. In dat geval vragen wij tijdens de vakantie nogmaals om schriftelijk toestemming te geven voor het maken van foto’s en video’s. De gemaakte foto’s en video’s worden niet met derden of externe partijen gedeeld.